HTML

szikra

"Csak egyetlen örömforrásban reménykedhetünk: az emberi kapcsolatokban." Antoine de Saint-Exupéry

Friss topikok

Linkblog

2009.01.22. 21:59 Chille

a csatát nem lehet elkerülni, csak késleltetni a te károdra!

talán Machiavelli-nél olvastam, talán valamelyik bushido könyvben, de szerintem nagyon igaz. mostanában többször is belebonyolódtam olyan helyzetbe, amikor felidéztem. könnyű a konfliktust elkerülni, minden áron megpróbálni fenntartani a megszokottat, de nem biztos, hogy bölcs.

ha valamit meg kell tenni, az nem kedv kérdése, annak neki kell menni, még ha el is vérzünk a csatában. mindig mindenki NEM nyerhet.

ilyenkor szokta mondani a családom, hogy cinikus vagyok, meg pesszimista. nagyon nem értik a lényeget.

olvastam, hogy Amerikában nagyon sak embernek van komplexusa, mert elhitetik velük, hogy mindenkiből lehet minden, akár elnök is és csak a siker az emberség mérője. szerintem nem így van. nem mindenki kiemelkedő képességű, nem mindenkinek lehet szerencséje. szerintem a legtöbb, ami egy embertől elvárható, hogy igyekszik, ereje teljéből. és akkor nincs ki előtt szégyenkezzen.

ahogy azt Everlast apánk is megmondta: "...where it ends/it usually depends on where you start..."
 

amikor vizsgázni mentem, mindig azt kértem, hogy elmondhassam azt amit tudok. nem azt, hogy sikerüljön. a döntést már rájuk bízom.

szerintem a küzdés tesz valakit emberré. aki (jószerencséjéből) csak sikereket él meg, az számomra kevesebb, mint aki állandóan küzd az árral. ezért nem szeretem Kokót sem. nem az a férfi, akit sose ütnek ki, az az, akit kiütnek és feláll és kiütnek és feláll...

ezt megkapom nagyapám minden levelében: "Mondottam, ember: küzdj és bízva bízzál!-mert a küzdés az élet maga". neki elhiszem.

9 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://szikra.blog.hu/api/trackback/id/tr18896604

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

legkisebbmindközül 2009.06.05. 13:06:27

hát, igen. a konfliktuskerülés nem mindig hasznos, néha kevesebb sérüléssel megúszod, ha nem húzod...
miért van az, hogy én értelek? szerintem nem vagy pesszimista. cinikus igen:)
olyan nincs, hogy valakinek egész életében, vagy nagy részt szerencséje van. a szerencséhez is küzdeni kell, aki megtette/megszenvedte a magáét, annak pottyanhat valami jó is az ölébe.

Chille 2009.06.05. 14:07:16

a konfliktuskerülés hosszú távon önmagában hordja a bukást, ugyanis a ragadozók rászoknak a leggyengébb prédára...
azért van, hogy értesz, mert te pártos vagy :))

legkisebbmindközül 2009.06.08. 17:29:09

de - bölcs és nem puhány - konfliktuskerlőként elkerülhető a háborúzás, és ez nem jelent gyengeséget. az az igazi bölcsesség, ha képes vagy felmérni mikor kell kerülni és mikor elébe menni, netán megelőzni a konfliktust.
az 'értés' elfogultságból fakadna? az elfogultság érzelem, az értés értelem.

Chille 2009.06.08. 19:27:06

1) nos szerintem nem a háborúzás és a konfliktus keresés a cél, egyáltalán. a helyzetet fel kell mérni és ha konfliktus van, azt kezelni kell. a konfliktus gyakran nem választható dolog, az érdekkülönbség. ha úgy teszünk, mintha nem lenne, vagy behódolunk ösztönből, csak veszíthetünk. de ha harcolunk, még ha nem is teljes, de van esélyünk a győzelemre.
tény, hogy a háborúzás, még győztes helyzetben is, igen sok energiát követel.

2) igazad van, bár biztos jobban figyelsz, de azért értesz, mert egy húron pendülünk.

legkisebbmindközül 2009.06.09. 12:14:08

1. persze, hogy nem az a cél. abban egyetértünk, hogy a konfliktus nem választható dolog, és valahogy kezelni kell. a kérdés, hogy hogyan teszed. a konfliktuskerülés nemcsak kényelemből/ösztönből történhet, hanem tudatosan. akárcsak amikor nem vagy hajlandó versenyezni valakivel, ugyanígy ki lehet kerülni a konfliktust is. ez nem behódolás, és nem figyelmen kívül hagyás. bölcsen azt mondod, ebbe nem vagyok hajlandó belemenni, mert tfh (ezt tőled loptam hihi) mindketten csak veszíthetünk. a konfliktuskerüléshez pedig nagy önfegyelem és előrelátás szükséges. a háborúzás nem jó dolog, mert két esélyes, a konfliktuskerülésnek többféle kimenete lehet, nemcsak győzelem és veszteség.
2. pendülünk! vajon hol a határ értelem és érzelem között? ha valaki érzelmileg közel áll hozzád, azt jobban megérted? és ha valakit megértesz, ahhoz érzelmileg is közelebb állsz? melyik lesz előbb, az érzelmi kötődés, vagy a megértés? csiklandozd meg az agyamat és grátiszként megkapod a szívemet is. micsoda árukapcsolás egy jó marketingestől!:))

Chille 2009.06.09. 13:10:45

1) értem amit mondasz, de csak részben értek egyet.
tfh vannak szükségleteid és céljaid. ha abban valami akadályoz, konfliktushelyzet van. ha úgy érzed, megéri a kockázatot belemész a harcba, ha úgy érzed nem, nem. EZ már konfliktuskezelés! a "kerüés" azt jelenti, hogy nem vállalod a harcot még jó esélyek mellett is feladod a célod. gyakorlatilag folyamatosan csak adsz, ill. vesztesz.
mindig harcolni legalább olyan hülyeség, mint mindig feladni. természetesen sosincsen tiszta helyzet, de szerintem kicsit bátornak lenni, még vesztes helyzetben is csökkentheti a veszteséget (kaphatsz szabad elvonulást, mint az egriek). igaz, hogy a túl agresszív fellépés felörli az erőforrásokat.
szóval a döntés, gondolkodás a bölcs, és én ezt hívom konfliktuskezelésnek.

a versenyzés más dolog. a versenyzés (nálam) valami plusz, extra dologért megy. a legfőbb céljaid elérése nem verseny, hanem létkédés.

2) ((kérem a felhasználót, hogy a magánjellegű beszélgetéseket privát fórumon beszéljék meg. moderátor))
persze, hogy jobban megérted, hiszen több energiát fordítasz a dologra, ill. biztosított az érzelmi motiváció. a kommunikáció csak kis része a tiszta információ. a megértés generál érzelmeket, de nem feltétlenül pozitívat. szerethetsz valakit ismeretlenűl és kiábrándulsz, ha megismered. ill. szerintem a szeretehez mindig társul megértés, max. nem az egyént ismered, hanem mögéképzelsz valamit.

legkisebbmindközül 2009.06.11. 14:17:52

1. Kiderült, hogy mást értünk konfliktuskerülés alatt. Így már érthető, és elfogadható a véleményed. A bátorsággal kapcsolatban szintén egyetértünk, csak azzal is óvatosan kell bánni, mert könnyen konfliktust generálhat. Egyébként én sosem bíznék abban, hogy szabad elvonulást kapok. Talán (biztos) magamból indulok ki...
A verseny szűkebb értelemben véve konfliktus. A konfliktus tágabb értelmű, ami szerintem nemcsak a legfőbb célok eléréséről szól. Abban az értelemben szinonimák - mint már írtam -, hogy a versenyt is el lehet kerülni úgy, hogy mielőtt elkezdődne kiszállsz.

2. (Rendben, kérés teljesítve. Bár a moderátor talán túlságosan magára vonatkozónak tekinti a felhasználó kommentjeit.:))
Tényleg lehet valakit ismeretlenül szeretni? Ha igen, akkor mi az, amit szeretsz benne? Ez valószínűleg elég felületes szeretet lehet, ami az én értelmezésemben inkább a kedvelés kategóriája. Ha pedig valóban szeretetnek hívjuk, akkor nagy valószínűséggel a mögé képzelés (önbecsapás) áll fenn, hiszen csak elképzelésed lehet arról, milyen valójában a másik. És vajon a szeretet, az érzelem engedi, hogy teljes valójában megismerjünk valakit, és ne csak - szintén önbecsapással - egy elképzelt személyhez kötődjünk? Ha a valós és az elképzelt személy nem egyezik, akkor jön a csalódás? Egyáltalán honnan tudhatjuk, hogy úgy szeretünk valakit, hogy tényleg ismerjük is?

Chille 2009.06.12. 21:50:17

2) nos, szeretni (talán) nem lehet, amit nem ismersz. de szerelmesnek lenni bizony igen.
(az egyetlen 1-esemet akkor kaptam irodalomból, amikor esszét írtam a Rómeó és Júliából. szerintem egy első látásra fellobbanó futó kalandot nem kéne túlértékelni, de a tanárnőm romantikus lélek volt.) (annyira romantikus, hogy nem tudott parkolni...)
szerintem a szerelem segíthet valaki felé irányítani a figyelmed, nyitottabbá válni, de ha megismerve nem szereted meg, úgyis bukta.
amúgy nem hiszem, hogy a szerelem elmúlik, a szeretet meg állandó. minden jön-megy. így nincsen "teljes valójában" megismerés.
ezért én nem is értékelném túl a megismerést. a személyiségünk is állandó változás, még önmagunknak rejtély és kihívás.
egyáltalán: azért szeret valaki amilyen vagy, vagy azért, amit neki jelentesz?

legkisebbmindközül 2009.06.14. 16:59:16

kifulladtam, nincs konklúzió. vagy csak olyan közhely, mint hogy szeretni kell, és szeretve kell lenni. akárhogyan.
süti beállítások módosítása